På lördag den 26 oktober slår vi äntligen upp dörrarna i Bergen, Norge.
En rosa himmel tar över Bergen, och Lyko har äntligen glädjen att välkomna bergensarna till öppningen av deras nya Beauty Playground, mitt i hjärtat av Bergen centrum.
I butiken står upplevelsen i centrum, med målet att skapa en inspirerande, lekfull och härlig miljö. Alla ska känna sig välkomna att testa, prova, lukta, känna och uppleva produkter i en miljö där skönhet bara ska vara något glatt och roligt!
Aleksandra Dybdal-Holthe, Norgeschef: ”Vi är så exalterade över denna öppning, vi har tagit med oss det bästa vi lärt oss från vår flaggskeppsbutik på Karl Johans gate i Oslo och höjt nivån ytterligare ett snäpp. Jag har stor tro på att den historiska hörnbyggnaden till Svaneapoteket kommer att bli den nya skönhetsdestinationen i Bergen och ännu ett landmärke för Lyko. Vi ska göra vårt allra bästa för att ge bergensarna en Beauty Playground som lever upp till förväntningarna, som både är inspirerande och rolig att besöka.”
Skönhetsspecialisten Lyko har under de senaste åren vuxit stort i Norge, både online och i butik. Kännedomen om varumärket har ökat betydligt de senaste åren, och Lyko är idag den snabbast växande skönhetsspecialisten i Norge. Butiken i Bergen är 210 kvadratmeter stor och blir den fjärde i Norge, och den första utanför Oslo-området.
För att sprida budskapet har Lyko haft ett extra fokus på att skapa en hyperlokal kampanj.
Thea Heen, marknadschef: ”Vi gjorde ett strategiskt val att vara huvudsponsor på Feelings Festival i Bergen i augusti, för att introducera Bergensöppningen tidigt, där vi fick en överväldigande positiv respons.”
För det stora lanseringstrycket i oktober samarbetar Lyko med Scream Media och mediebyrån Flokk Media för att göra det så relevant för Bergen som möjligt. Tillsammans har vi vidareutvecklat ett globalt koncept med Bergen i fokus, som genomsyrar alla kommunikationsplattformar.
Mediemixen består av stora lokala utomhustavlor, sociala medier, onlinevideo, TV, tryckta medier och poddsamarbeten med lokala profiler. ”Vi har även producerat en lokal radiokampanj tillsammans med Både Og, med den tidigare borgmästaren och folkfavoriten Trude Drevland i spetsen. Som överraskningsmoment har vi också ingått ett samarbete med Sportsklubben Brann, som nu är dekorerade med rosa Lyko-banners. Som en extra bonus har vi kryddat kampanjen med lokal copy, uttryck som endast bergensarna känner igen. Vi har satsat på en mycket bred mediekampanj, den mest lokala Lyko någonsin har gjort, för att betona att vi har kommit för att stanna i Bergen,” säger marknadschef Thea.
Lyko sparar heller inte på krutet på öppningsdagen, och lördagen den 26 oktober klockan 12 bjuder vi in till öppningsfest på Strandgaten 6 med många aktiviteter och underhållning både i och utanför butiken. Butiken är full av bra erbjudanden för alla skönhetsentusiaster och Lyko-fans. "Vi har verkligen ansträngt oss för att överträffa era förväntningar och skapa en inspirerande plats för skönhetsintresserade och en fysisk mötesplats för vårt community i Bergen. Koppla på ert bästa humör och till det roliga i Bergen!”, säger Aleksandra Dybdal-Holthe.
Lanseringsfilm Bergen: https://www.youtube.com/watch?v=taMI8zpHkgQ