Nordnet presenterar nytt kreativt koncept
Nordnet lanserar ett nytt marknadsförings- och kommunikationskoncept på samtliga marknader där bolaget har verksamhet: Sverige, Danmark, Norge och Finland. Konceptet har fokus att göra sparande i aktier och fonder roligare och mer inspirerande - en riktning som sammanfattas i ordet "sparglädje".
Nordnet har under hösten ingått samarbete med en ny reklambyrå, svenska Perfect Fools. Det nya konceptet är utvecklat i samarbete mellan Perfect Fools och Nordnets inhouse-avdelning, och kommer att lanseras brett över hela Norden med start måndag 23 december.
Nordnets nya kreativa koncept är inspirerat av shoppingvärlden, där sparande lyfts upp som ett alternativ till shopping och annan konsumtion. En bärande del i konceptet är olika typer av förpackningar i Nordnets turkosa färg. Genom att presentera aktier och fonder i en fysisk och igenkännbar form, skapas en distinkt och engagerande visuell identitet.
- Med vårt nya koncept vill vi sätta begreppet sparglädje på kartan och visa att det är minst lika roligt att spara som att shoppa. Att lära sig mer om aktier och fonder, och se sina pengar växa på börsen, är en härlig känsla som dessutom är bestående, säger Gabrielle Hagman, Sverigechef på Nordnet.
Den första kampanjen kommer att synas brett i TV, utomhusreklam och digitala kanaler, och har det övergripande budskapet "Roligare sparande i aktier & fonder". Kampanjen markerar starten på en långsiktig satsning som syftar till att förändra hur nordiska privatpersoner ser på sparande och investeringar. Nordnet har sedan tidigare annonserat ökade investeringar i marknadsföring till en total nivå på cirka 125 miljoner kronor per år.
Se Nordnets nya reklamfilm här: https://youtu.be/92srnFXlego?si=uP0OtiLsO4eLE1rD