Gaming Corps först ut med certifierat Crash-spel på den portugisiska marknaden
Gaming Corps AB (publ) ("Bolaget" eller "Gaming Corps") släpper idag som första spelutvecklare ett certifierat Crash-spel på den portugisiska marknaden. Spelet, som släpps i exklusivt samarbete med onlinecasinot Betclic, erbjuder en lokaliserad upplevelse genom att kombinera den portugisiska fotbollskulturen med välkända platser från Lissabon och Porto.
Crash-spel har nyligen godkänts på den reglerade portugisiska spelmarknaden, och Gaming Corps är första bolag ut att släppa ett certifierat Crash-spel i Portugal. Spelet, som har ett portugisiskt fotbollstema, utspelas på gatorna i Lissabon och Porto.
Onlinecasinot Betclic, som är en uppskattad partner till Gaming Corps, är en av marknadsledarna i Portugal och har märkt av en stark efterfrågan på Crash-spel på marknaden. Betclic kommer att marknadsföra spelet brett efter lanseringen som kommer att ske exklusivt på Betclic under de första sex månaderna. Spelet kommer därefter att lanseras genom Gaming Corps distribution till den globala marknaden med de leverantörer som Bolaget har avtal med.
– Att vi lyckas vara först ut med att lansera ett certifierat Crash-spel i Portugal visar att vi ligger långt fram när det gäller nya regleringar och att vi alltid försöker ha örat mot marken och vara flexibla. Det har varit en tydlig efterfrågan på den här typen av spel i just Portugal och därför känns det väldigt kul att vi kan släppa ett spel med lokal förankring som flirtar med den otroligt starka fotbollskulturen i landet. Vårt samarbete med Betclic känns starkare än någonsin och vi ser fram emot att fortsätta leverera innovativa och lokaliserade spelupplevelser till flera marknader framöver, säger Juha Kauppinen, vd Gaming Corps.
För mer information, vänligen kontakta
Juha Kauppinen, vd: juha@gamingcorps.com
IR-ansvarig: ir@gamingcorps.com
Certified Adviser, Eminova Fondkommission AB: info@eminova.se, +46 8 684 211 00
Detta pressmeddelande finns tillgängligt i sin helhet på www.gamingcorps.com/newsroom