EcoRub: Ökad försäljning till och med tredje kvartalet med 48 %
Försäljningen första halvåret 2019 hade ökat med 14 % jämfört med första halvåret 2018. Nu har försäljningen till och med tredje kvartalet ökat med 48 % jämfört med samma period 2018. Försäljningen har ökat till 2,7 MSEK jämfört med 1,8 MSEK till ock med tredje kavrtalet för år 2019 respektive 2018. Försäljningen under varumärket Profarma har minskat med 16 %, men den försäljningen är väldigt årstidsberoende och hösten/vintern-sässongen verkar ha kommit igång lite senare i år. Försäljningen under varumärket EcoElast - dvs produkter gjorde enligt TPRR-metoden - har ökat med 28 % och försäljningen under varumärker Arbergo - dvs arbetsplatsmattor - har ökat med 58 %.
Bokslutskommunike för tredje kvartalet skall lämnas den 15 november 2019.