Rekordstort intresse för Lyko Lovables signerad Margareta Grääs
Idag klockan 09:00 släpptes en specialutgåva av Lyko Lovables som utformats av influencern Margareta Grääs.
Det var enormt många som hängde på låset för att få köpa ett exemplar, och de 600 boxar som sålde slut på 2 minuter och 23 sekunder. Lyko var förberedda på ett högt intresse för den fina gröna necessären som fyllts med Margaretas favoritprodukter, men konverteringen överträffade våra förväntningar. Det var över 4 000 personer som bevakade produkten, När försäljningen startade var trycket så högt att vissa användare uppfattade att siten gick trögt.
– Det är fantastiskt roligt när vi lyckas ta fram en attraktiv paketering som väcker så stort intresse hos konsumenterna, men samtidigt är det alltid tråkigt att alla som köat inte kan få köpa ett exemplar av en begränsad upplaga, säger Rickard Lyko, VD och grundare Lyko.
– Jag tycker det är hemskt tråkigt att alla som ville få tag i en box inte fick det. Jag har jobbat i ett år för att göra en rolig box fullproppad med mina favoriter till mina följare och givetvis önskar jag att alla kunde ha fått chansen att få tag på en. Men volymen bestämdes av Lyko och jag är glad för alla som lyckades köpa en. Förhoppningsvis får ännu fler som vill ha en box av mig tag i en nästa gång. Blicka framåt, det kommer alltid fler roliga saker i horisonten! kommenterar Margareta Grääs.