Quartiers Properties AB: Boho Club Hotel tar marknadsandelar och noterar kraftig försäljningstillväxt under juni - Försäljningen under sommaren bedöms öka med 10% jämfört med föregående år
Quartiers Properties AB (publ), noterat på Nasdaq First North, rapporterar en fortsatt positiv trend för hotellet Boho Club Marbella. Försäljningen för juni 2024 jämfört med samma månad föregående år ser ut att notera en omsättningsökning om strax över 11%. Försäljningen under sommarmånaderna juli och augusti ser samtidigt ut att också utvecklas starkt med en bedömd omsättningsökning jämfört med 2023 om cirka 10%. Marbella fortsätter samtidigt att växa och befäster sin position som en ledande destination för lyxturism i Europa, på vilken Boho Club tar viktiga marknadsandelar.
Boho Club har under det första halvåret, där även årets svagaste månader inkluderas, uppnått en beläggningsgrad om 67% att jämföra med genomsnittet för Marbella om 61%. Det visar på Boho Clubs förmåga att ta marknadsandelar i takt med att såväl utbud som efterfrågan ökar på Marbellas hotellmarknad.
"Det är glädjande att se en så stark försäljningstillväxt och ökade marknadsandelar för Boho Club Hotel. Vår ökade beläggning, som överträffar Marbellas genomsnitt, visar att våra strategiska satsningar på kvalitet och kundupplevelse ger resultat," säger Andreas Bonnier, VD för Quartiers. "Vi förväntar oss att denna positiva trend fortsätter, särskilt med de lovande bokningstrenderna vi ser inför sommarmånaderna."
"Marbella har cementerat sin status som en toppdestination för lyxturism, och vår prestation på Boho Club bidrar till detta rykte. Vår förmåga att attrahera och behålla gäster i en konkurrensutsatt marknad bekräftar styrkan i vårt hotellkoncept och vårt teams engagemang," fortsätter Andreas Bonnier. "Med den förväntade tillväxten om 10% under juli till augusti är vi optimistiska inför framtiden och ser fram emot att fortsätta vår expansion."
Boho Club Hotels prestation jämfört med Marbellas totala beläggning understryker bolagets förmåga att inte bara följa marknadstrender utan också att sätta egna höga standarder för service och kvalitet. Detta har resulterat i en ökad försäljning och en starkare marknadsposition, vilket ytterligare stärker varumärket Boho Club inför den förestående europeiska expansionen.