Gamechest: Delårsrapport 1 - 2024
Första kvartalet är stängt och därmed även mitt första år som VD för koncernen. Under kvartalet såg vi fortsatt effekt av en effektivare verksamhet med lägre kostnader men även utvecklingen av Kwizit, vårt första in-house-utvecklade spel. Lägg därtill vår hittills största expansion av Wurm Online som under kvartalet gått live på spelets testservrar.
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Flerårsöversikt koncernen |Q1 2024|Q1 2023|Helår 2023|
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Totala intäkter (msek) |1,7 |1,7 |7,8 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|EBITDA (msek) |-0,1 |-0,4 |0,1 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Resultat efter finansiella poster (msek)|-0,3 |-0,8 |-1,0 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Balansomslutning (msek) |7,5 |8,2 |7,8 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Soliditet (%) |79,7 |80,3 |81,5 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Resultat per aktie (sek) |-0,01 |-0,02 |-0,03 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
| | | | |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Flerårsöversikt modern |Q1 2024|Q1 2023|Helår 2023|
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Totala intäkter (msek) |0,7 |0,6 |2,6 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|EBITDA (msek) |0,0 |-0,3 |0,1 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Resultat efter finansiella poster (msek)|0,0 |-0,5 |-0,4 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Balansomslutning (msek) |10,5 |10,6 |10,4 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Soliditet (%) |88,9 |87,2 |90,9 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+
|Resultat per aktie (sek) |0,0 |-0,02 |-0,01 |
+----------------------------------------+-------+-------+----------+Wurm Online
När vi flyttade förvaltningen av Wurm Online till Stockholm ville vi ge utvecklarna på Code Club AB möjlighet att fokusera på större projekt. Nu, när vi snart lanserar vårt mest ambitiösa utvecklingsprojekt hittills, banar vi väg för att både attrahera nya spelare och utöka speltiden för nuvarande spelarbas. Under kvartalet har vi avslutat de största utvecklingsprojekten från årets roadmap för Wurm Online.
Kwizit
Vårt första egenutvecklade spelprojekt, Kwizit, har under kvartalet avslutat flera tunga delar av utvecklingsarbetet och gått in i en period av stresstester för att säkerställa kvaliteten i produkten, oberoende av plattform och geografiskt läge. Kwizit är en internationellt gångbar produkt på över 50 språk, där spelare fritt kan välja språk oavsett marknad. Detta innebär att vi kan erbjuda samma produkt till alla regioner, vilket möjliggör en mycket effektiv förvaltning. Sett ur ett förvaltningsperspektiv kan vi uppdatera, lägga till och ta bort funktioner från en och samma källa oavsett region.
Vi fortsätter att belysa gamingsektorn och följer utvecklingen både från ett finansiellt och socialt perspektiv för att säkerställa att vår investerade tid har direkt effekt på bolagets tillväxt. Som jag tidigare har sagt, kan vi med unika värdeerbjudanden skapa attraktiva produkter för en global marknad.Avslutningsvis vill jag belysa att min första målsättning som VD var att förbereda koncernen för ett tuffare finansiellt klimat. Med starkare kassa och optimerade kostnader har vi samtidigt startat vår spelstudio i Stockholm som utvecklat integrationssystemet izi och vårt nya IP Kwizit.
Upp till bevis, nu kör vi!
Krister "Kwizter" Elmgren
För ytterligare information vänligen kontakta:
Krister Elmgren
Verkställande Direktör
Game Chest Group AB (Publ)
krister.elmgren@gamechestgroup.se